anna_holmquist26

Vad är det värsta en gäst har gjort hemma hos dig?

Anna Holmquist
8 years ago

Att ha gäster är kul men när gästerna inte har samma normer för hur man uppför sig hemma hos andra kan det vara jobbigt. Har du någon gång varit med om att dina gäster har tagit sig för stora friheter hemma hos dig? Har någon flyttat möbler, sorterat dina underkläder, tagit för sig ur kylskåpet eller klagat på gardinerna? Berätta här!

Svalvägen 6 · More Info

Comments (19)

  • Milla
    8 years ago

    När min svärmor tog ned mina gardiner som hon ansåg behövde tvättas fick jag nästan hicka. Otroligt oförskämt!

  • annkristineriksson
    8 years ago

    När en konstnär jag känner kom hem till mig och lade upp rostade revben på mitt fina soffbord, tog en förskärare och skar bitar. När jag kom in i rummet och såg de djupa hacken brusade jag upp. Då sade han att jag skulle lugna ner mig, för bordet var ju bara en banal materiell sak, det hade varit skillnad om han hade gett sig på någon av mina tavlor.

  • Anna Holmquist
    Original Author
    8 years ago

    Jösses vilken historia! Det skulle jag också blivit upprörd över. :-)

  • PRO
    User
    8 years ago

    En man som satte sig och rakade sig med maskin vid matbordet så det kom skäggstubb överallt...Han torkade givetvis inte rent efter sig.

  • Anna Holmquist
    Original Author
    8 years ago

    Usch, det låter verkligen inget vidare!!!

  • mariannese
    8 years ago

    Jag är nog petig av mig men jag tyckte inte om den för mig rätt obekanta person (min mans bekant) som började ta fram en kastrull för att koka mjölk eftersom jag har en särskilt teflonkastrull till det. Mitt kök är väldigt litet dessutom så jag vill helst vara ensam där. Era erfarenheter skulle gjort mig galen, särskilt skäggstubben vid matbordet!

  • Petra
    8 years ago

    Ja, när jag bokstavligen bodde med min dåvarande pojkvän och hans mamma flyttade runt på krukväxter jag ställt så som jag ville samt att hon (av snällhet men ändå) tog min smutstvätt då min sambo brukade lämna sin tvätt till henne... Ja ni hör. Det är tur att jag är tollerant, men tvätten var väldigt jobbig. Den är liksom min på riktigt! Det är gammalt och jag trodde glömt, men nej jag hittade långt bak i minnet när jag läser om era gäster. Annars så är jag inte särskilt brydd.

  • PRO
    HH Inredning Finsnickeri
    8 years ago

    När gäster tror att dom skall uppfostra mina hundar och som helenewennerström skriver kylskåpet, det är heligt.

  • Elisabeth Ramsten
    8 years ago

    Hos mig får de gärna gå i kylskåpet och känna sig hemma i köket! (Dock inte raka sig!) Men vi hade en Italiensk studerande inneboende i ett par veckor, han hade nog aldrig gjort något själv i hela sitt liv. Visste inte hur man bäddade, osv. men det värsta var när han klippte tånaglarna, och la 'klippet' i ett hörn bakom en kruka i köket.... Sen irriterar jag mig på alla som lämnar locket till toastolen öppet, både damer och herrar.

  • Tina Hyvönen
    8 years ago

    När en viss "ingift" man av äldre modell alltid missar toan och inte torkar upp kisset efter sig så att man trampar i det. Och när hans fru kommenterar allt från möblering till blomvattning på ett negativt sätt. Folk som försöker uppfostra mina husdjur och barn är en annan sak som driver mig till vansinne. Rökare som askar och fimpar bland blommorna i trädgården istället för att be om ett askfat om de inte hittar det som faktiskt står i trädgården för besökande rökare. En övernattande kompis som i köket mitt under frukost, smörjde in sig topp till tå med vår olivolja som vi använder till matlagning!

  • User
    8 years ago
    Åh fy vad äckligt det där med olivoljan usch...
  • morinmorin2
    8 years ago

    Har man sådana gäster bör man byta

    vänskapskrets.

  • Tina Hyvönen
    8 years ago

    :-)

  • PRO
    User
    8 years ago

    När andras barn leker rövare i vårt sovrum. Sovrummet är min heliga plats. ostadat.wordpress.com

  • l o
    7 years ago

    En gäst satt och åt choklad i vår snygga beiga soffa... och när han blev kladdig om fingrarna så torkade han av sig på soffdynan, vad som även märktes när han rest sig och gått hem var att en chokladbit hade han tappat i soffan och suttit på...

  • Maria Frimodig Lind
    7 years ago
    Min dotter tog med sig en ny kompis hem (6år). Efter en stund såg jag henne gå till kylskåpet och pratade för sig själv.
    -Vad kan man hitta för gott här då?
    Sedan tittade hon på mig och frågade om vi inte kunde baka för hon var sugen på nåt gott och hittade inget i kylet
  • User
    7 years ago
    Han hade fått betala kemtvätten av soffan vilket äckel våra barn lärde sig bordsskick vid tidig ålder...
  • HU-102468073
    9 months ago

    Min svärson lämnar sin skitiga tvätt överallt i huset. har han tränat ligger hans träningskläder kalsonger och den blöta handduken kvar på golvet, förra sommaren bestämde han att hans skitiga kläder kunde ligga i vårt vardagsrum i en hög som växte i 12 dagar! Alla handukar den familjen använder lägger de i hög någpnstans. Tar en ny varje gg de duschar,

Singapore
Tailor my experience with cookies

Houzz uses cookies and similar technologies to personalise my experience, serve me relevant content, and improve Houzz products and services. By clicking ‘Accept’ I agree to this, as further described in the Houzz Cookie Policy. I can reject non-essential cookies by clicking ‘Manage Preferences’.