saranorrman

Älskar ju min hund mer än min gräsmatta, men...

Sara Norrman
8 years ago
last modified: 6 years ago

hur kan jag undvika de gula fläckar som uppstår av dött gräs där min tik går och kissar? Jag har dessutom en väldigt liten trädgård, så det syns väldigt väl. Har någon prövat de naturmedel som finns?

San Anselmo · More Info


Comments (8)

  • Pysselgumman
    8 years ago

    Jag såg nyligen en film från USA där de spraymålade gräsmattor som blivit gula av solen. Kanske något för dig? ;-)

    Sara Norrman thanked Pysselgumman
  • Sara Norrman
    Original Author
    8 years ago

    Haha, ja ibland blir jag faktiskt frestad!

  • PRO
    HH Inredning Finsnickeri
    8 years ago

    Ett bra sätt att slippa gula fläckar är, när du varit ute med hunden går du in och hämtar en kanna vatten och slår där hunden kissat. Du får en grönare gräsmatta kisset blir gödning. Madeleines Trädgård svar ja hund håller både rådjur och vildsvin borta från trädgården. Jag vet, har bara en hund idag men den håller vildsvinen ute på åkern.

    Sara Norrman thanked HH Inredning Finsnickeri
  • Sara Norrman
    Original Author
    8 years ago

    Tack för idén HH Inredning, jag ska se till att alltid ha en kanna redo i sommar, låter toppen!

  • PRO
    HH Inredning Finsnickeri
    8 years ago

    Jag använder metoden när jag har fler hundar både tik och hanne. Man får göra det vid löp perioden annars blir hanarna dumma i huvudet.

  • PRO
    T som i Trädgård
    8 years ago

    r glad att du har en tik... min hanhund dödar alla mina vintergröna växter...

    Sara Norrman thanked T som i Trädgård
  • Sara Norrman
    Original Author
    8 years ago

    Oj T som i Trädgård, ja så illa är det inte för mig – däremot 'hjälper' hon alltid till när jag beskär buskar och träd, gnager på kvistar, bär runt dem och står i. Blir alltid lite orolig, eftersom det verkar finnas en hel del olämpliga växter i trädgården för husdjur. I år har hon redan gett sig på rosmarin och lagerblad, men ännu inga synbara krämpor;)

Singapore
Tailor my experience with cookies

Houzz uses cookies and similar technologies to personalise my experience, serve me relevant content, and improve Houzz products and services. By clicking ‘Accept’ I agree to this, as further described in the Houzz Cookie Policy. I can reject non-essential cookies by clicking ‘Manage Preferences’.