birgittepetersen1

Hvad koster det at hyre en indretningsdesigner?

Birgitte Petersen
8 years ago
last modified: 6 years ago

Når jeg sidder og kigger på alle de fine billeder her på Houzz, bliver jeg virkelig fristet til at starte forfra herhjemme med et blank lærred og indrette på ny. Jeg har gået og leget med tanken om en indretningsarkitekt. Er der nogen herinde der ved, hvad de koster? Og om de tager betaling per rum eller per time? Vil også gerne høre, om der er nogle af jer, der har erfaring med at hyre en indretningsdesigner generelt? Både gode og dårlige :)


Comments (12)

  • Heidi Winther
    8 years ago

    Hej Birgitte...

    Jeg er boligstylist i Nordjylland/Jylland. Jeg laver nogenlunde løsninger på samme måde som Kamilla beskriver her ovenfor.

    Du er velkommen til at kigge videre på min hjemmeside under boligløsninger.

    God dag, hilsen Heidi.


  • PRO
    Indretningsarkitekt Niels Rejnhold
    8 years ago

    Hej Birgitte

    Som indretningsarkitekt/-designer skriver jeg til dig - for at besvare dine spørgsmål så godt som muligt.

    Jeg kan stort set hjælpe dig på alle niveauer.

    1. rådgivning omkring ændringer med møblering.

    2. hjælpe til med indkøb og stå for alt det praktiske - gratis levering.

    3. ændringer af strukturer - dvs ombygning af de indre rum, hvis du ønsker det. Altså ændre på vægge og sætte nye skillevægge op.


    Tager du pkt 1, tager jeg betaling for rådgivningen, der typisk indeholder en plantegning med møblering (flytbare skabeloner) i målestok 1:50, koncept- og mønsterplanche. Det første møde, som er infomøde, er gratis. Dér fortæller du mig mere om dine ønsker og tanker. Det varer typisk fra 1 til 1 1/2 time alt efter opgavens omfang. Præsentationen af plancherne var somregel 1 time. Med mønsterplanchen får du konkrete løsningsforslag, som du kan forholde dig til, idet jeg angiver muligt købssted og pris. Pakken indeholder også en opsamling efter færdig møblering - typisk en time.

    Tager du pkt 1 og 2 (og køber ind via mig), er selve boligindretningen gratis.

    Tager du pkt 3 - for sig eller incl 1 og 2, er det afregning til mig i forhold til opgavernes størrelse og art. Jeg sørger for at få de rette håndværkere på og koordinerer deres indsats. Direkte afregning til håndværkerne fra din side.

    Jeg håber, det har givet dig svar på nogle af dine overvejelser og tvivlsspørgsmål.

    Du er naturligvis velkommen til at kontakte mig for øvrige spørgsmål.

    Venlig hilsen

    Niels Rejnhold


    Du skal klikke videre under Cases for at se de forskellige billeder:


    Min hjemme side med eksempler på, hvad jeg har lavet hos nogle kunder



  • Ditte
    8 years ago

    SUPER spændende diskussion! Følger lige med, da det er min drøm en dag at kunne hyre en indretningsdesigner :)

  • PRO
    HOE Boligdesign
    8 years ago

    Hej Birgitte

    Jeg er uddannet indretningskonsulent og har hjulpet mange private kunder med deres bolig. Ingen opgaver er for store eller små :-) Du kan kigge forbi min hjemmeside og få mere inspiration og priser. Her kan du også book en tid :-) www.bolig-tjek.dk

    Held og lykke

    Anja

  • Birgitte Petersen
    Original Author
    8 years ago

    Hej alle sammen, tusind tak for jeres bud. Det har været spændende læsning og jeg er om muligt endnu mere hooked på at skulle i gang med en indretningsarkitekt. I første omgang går jeg i tænkeboks og i gang med at tilføje billeder til en idébog, så jeg har noget at vise og noget der forklarer min stil og hvad jeg godt kan lide :-)

  • PRO
    styleplay
    8 years ago

    Hej Birgitte.

    Vi byder også gerne ind på opgaven. Vi holder til i Aarhus, men dækker hele landet :-)

    Som regel er det, man giver ud for sparring med og input fra en indretter sparet på fejlkøb - og der skal ikke nødvendigvis en masse timer til at få nogle løsninger.

    Du er velkommen - følg os på facebook www.facebook.com/styleplaydk og der er også lidt at se på vores hjemmeside www.styleplay.dk


    De bedste hilsener, Vivi

  • User
    8 years ago
    last modified: 8 years ago

    Hej Birgitte.

    Jeg er også indretningsdesigner og arbejder på nogenlunde samme måde som de ovenstående. Mit fokus ligger på genbrug og upcycling, hvilket også prismæssig kan mærkes, da man som oftest med meget små midler kan redesigner og skabe en flot personlig indretning ved brug af de møbler du allerede har samt genbrugsmøbler.

    Tag gerne et kig på

    www.ceedesign.dk

    eller

    www.facebook.dk/ceedesigndk

    eller

    Min profil her på Houzz

    Håber du får en rigtig spændende og inspirationsfyldt proces i den kommende tid.

    Rigtig god aften til dig. :)

    Med venlig hilsen

    Charlotte

    - CeeDesign

  • Hanne Wester
    7 years ago

    Hej.

    Følger med i tråden her med stor interesse.

    Hvordan ved man, om en stylist fanger ens stil? Det er vel ret afgørende?

  • User
    7 years ago
    Hej Hanne.

    Som indretningsdesigner kan man indrette med mange forskellige stilarter, alt efter hvad kunden har af ønsker og behov. Personligt, ville jeg sige nej til en opgave, hvis jeg var overbevist om ikke at kunne skabe værdi for kunden. Jeg har dog aldrig oplevet at det blev nødvendigt. Men for at du kan få et indtryk af hvad er stylist/designer kan, vil jeg anbefale at kigge på firmaets hjemmeside og evt. sociale medier, da der ofte er billeder/gallerier af tidligere udført arbejde.
  • PRO
    Interior by Daniélle Bertelsen
    5 years ago

    Faldt lige over denne tråd :) og hvis du stadig har brug for at få din drøm til at gå i opfyldelse, så er du også rigtig velkommen til at tjekke min side ud både her og på www.daniellebertelsen.com eller instagram daniellebertelsen :) bh Daniélle


  • Signe Hastrup
    5 years ago

    Følger lige med i denne tråd. Har selv gjort brug af en på et tidspunkt, og resultatet blev bare så godt. Vi skulle på ferie den sommer med Easyjet, men der var strejke i destinationen så flyet blev forsinket ret meget. Vi brugte flyforsinkelse easyjet og fik refunderet vores penge, som jeg valgte at bruge på en indretningsarkitekt. De er jo lidt halv dyre, men det var okay :)


Singapore
Tailor my experience with cookies

Houzz uses cookies and similar technologies to personalise my experience, serve me relevant content, and improve Houzz products and services. By clicking ‘Accept’ I agree to this, as further described in the Houzz Cookie Policy. I can reject non-essential cookies by clicking ‘Manage Preferences’.