jacoblo83

Tips för renovering av kök

Hejsan!

Ska renovera mitt kök nu under hösten. Gamla vitvaror och skadade luckor som framförallt måste åtgärdas.

  • Ska byta luckorna. Bild två nedan visar hur de nya kommer se ut.
  • Samtidigt passa på att byta vitvaror och lutar mot Siemens.
  • Även sätta dit en ny topp istället för nuvarande vita som är väldigt opraktisk.

Behöver lite tips och input angående både val av topp där jag lutar mot granit samt väggen bakom. Några förslag?

Jacob


Comments (8)

  • Sara Norrman
    8 years ago

    Hej Jacob,

    jag är väldigt förtjust i lite färg i köket, särskilt vid stänkskyddet. Om du använder granit (som jag haft i ett fd kök och verkligen älskade) kan du lätta upp lite med tapet eller textilier som stänkskydd. Här från Svenskt Tenn.

    Bohemian Apartment Kitchen with Fabric Backsplash · More Info

    Se bara till att glaset blir proffsigt och vattentätt uppsatt, det kan vara bra att lämna en kant nederst så det inte får direkt kontakt med vatten och spill.

    Hoppas du gillar!

    Sara

  • PRO
    Fjäråskupan AB
    8 years ago

    Hej Jacob, om du vill ha en diskret fläkt som är gömd i ett skåp utan att den syns så titta på "Subtil" från Fjäråskupan. En bra lösning! Leif

  • Anki21
    8 years ago

    Jag tycker att valet av topp och stänkskydd beror på vilken stil du har i resten av rummet och bostaden. Om du vill ha en lite lyxigare känsla är granit eller marmor ett bra alternativ som topp. Om du vill ha en mjukare känsla kan trä vara bra. Om du vill ha en lite råare industrikänsla skulle jag överväga rostfria plåtar som stänkskydd med en kalkstensskiva som topp. Personligen är jag lite trött på granit men visst - det funkar alltid. Lycka till!

  • PRO
    User
    8 years ago


    Liknar lite vårt kök i vårt förra hus. Vi renoverade det för 4 år sedan och var jättenöjda. Vi hade kök från Marbodal och granit (svart) som bänkskiva. Som stänkskydd hade vi kakelplattor som såg ut som sandsten och som skiftade i grått och beige.

  • PRO
    Topas Interiör & Design AB
    7 years ago

    Granitbänkskivor är både snyggt och outslitligt om man väljer en bra sten. på väggarna sätter vi ofta glas.

  • PRO
    Tannefors Glas
    6 years ago

    Du kan även välja att ha Lacobellglas i vilken färg du vill!

Singapore
Tailor my experience with cookies

Houzz uses cookies and similar technologies to personalise my experience, serve me relevant content, and improve Houzz products and services. By clicking ‘Accept’ I agree to this, as further described in the Houzz Cookie Policy. I can reject non-essential cookies by clicking ‘Manage Preferences’.