nielsrejnhold

Bring moderne kunst ind i dit hjem, og skab en farverig kontrast

Da jeg i 2010 begyndte på at give min lejlighed et synligt og mærkbart løft, havde jeg et ønske om at bringe nyt ind i gammelt. Det vil sige blande tingene, så at der opstod en fin tråd i blandingen, uden at kontrasten blev for meget. Det er naturligvis en fin balance at mestre. Men jeg trives rigtig godt med det opnåede resultat og får dejlig feedback fra mine gæster, når de ser den moderne kunst.

Før var mine vægge domineret af slægten, der var begyndt at tynge. Billeder af mine oldeforældre, faktisk i fine rammer fra 1896 fra åen i Århus, og et alt for voldsomt billede af min tiptipoldefar Niels Rasmussen. Nu var tiden inde til at slippe dem og tage dem ned fra væggene - og få noget mere interessant for øjet at kigge på. Noget at gå på opdagelse i...

Mine gamle kobberstik, købt i Odense, København, Paris og Kraków, fik lov til at overleve. Jeg synes, de skaber en god og fin modvægt til den moderne kunst.

Annemette Lichtenberg (uddannet på School of the Museum of Fine Arts, Boston, 1992) har lavet det første værk, mens de fire andre er af Kenneth S Olsson, København.

Det sidste af kirken på Versaillesslottet er lavet af en dansk kvinde, der er uddannet på Kolding Designskole - købt i Galleriet Seidenfaden, Frederiksberg.



Comments (4)

  • Trine Nyborg
    8 years ago

    Elsker farverne!

    Indretningsarkitekt Niels Rejnhold thanked Trine Nyborg
  • Annamusen
    8 years ago

    Jeg kan virkelig godt lide det første billede!

    Indretningsarkitekt Niels Rejnhold thanked Annamusen
  • PRO
    Indretningsarkitekt Niels Rejnhold
    Original Author
    8 years ago
    last modified: 8 years ago

    Jeg manglede da lige at poste det her værk af Kenneth Schønning Olsson også :-)

    Det hang i hans atelier på Vennemindevej, i vinduet og fangede mit blik hver gang, jeg cyklede forbi, indtil jeg købte det...

  • PRO
    Kunstner Rikke Darling
    8 years ago

    Kunst er mere tidløs end design. Det kan ofte være meget svært at tidsbestemme moderne kunst, og det gør det nemt at passe ind i flere stilarter i indretningen. Ens valg af kunstværker bliver ofte meget personlige. Jeg vil helt klart sige at det der betyder mest for mig i mit hjem er den kunst jeg har samlet gennem årene.

Singapore
Tailor my experience with cookies

Houzz uses cookies and similar technologies to personalise my experience, serve me relevant content, and improve Houzz products and services. By clicking ‘Accept’ I agree to this, as further described in the Houzz Cookie Policy. I can reject non-essential cookies by clicking ‘Manage Preferences’.