lidijapop

Jag behöver hjälp med att inreda sovrum

lidijapop
7 years ago

Hej!

Jag har ett sovrum i min sommarstuga vid Adriatiska havet.

Rum har en ek säng 160 cm ,vit målade väggar.. Har ingen idé vilka färger.. helt tomt är den vad kan jag gör för att få rum att se större ut.. Garderoben. .gardiner..

jag är just nu utan idé

Lidija

Comments (6)

  • Fanny B
    7 years ago

    Jag tycker att det är fint med ljusa färger och enkel inredning i en sommarstuga, likt bilden nedan:

    Martha's Vineyard Summer House · More Info

    lidijapop thanked Fanny B
  • PRO
    Marias Inredning
    7 years ago

    Hade jag haft en sommarstuga hade jag velat att sovrummet i den skulle vara något i den här stilen :)

    Cottage on Sparrow lake · More Info

    lidijapop thanked Marias Inredning
  • PRO
    Anna's Interiors & Designs
    7 years ago
    last modified: 7 years ago

    Hej Lidija!
    Vad härligt att ha en tillflykt vid Adriatiska havet! Jag tänker direkt att det är rätt mycket sol och då kan man ha en stilren interiör med vita väggar, mörka träslag och gula och blå nyanser. Har du möjlighet så skulle jag satsa på snyggt klinkergolv i blåa mönster och lämna väggarna vita. Satsa på neutrala och fräscha men rätt kalla toner, därav mycket blått - för det varma solljuset gör alla färger ännu varmare. Så en orange fåtölj skulle få ett skandinaviskt hem att se varmt och glatt ut medan ett hem vid Adriatiska havet skulle vara "on fire"!
    Alltså mönstrat kakel med ljusa väggar och ljusa möbler, neutrala färger i övrigt. Man kan addera mörkt trä, det blir effektfullt och med "själ" mot de vita väggarna. Jag har laddat upp några foton i min idébok och bjudit in dig att kika på dem: http://www.houzz.se/ideabooks/66953477/thumbs/mediterranian
    Vad tycker du om det?

    lidijapop thanked Anna's Interiors & Designs
  • PRO
    User
    7 years ago

    För att få ett rum att verka större så förutom färgsättning får man tänka på hur ljuset kommer in och hur man har möblerat. För mycket möbler kan få ett rum att se mycket mindre ut, samma med mörka färger. Vilka färger gör att du kan koppla av mest? Behöver du kunna mörklägga på morgnar/kvällar för att kunna sova? Vilka möbler behöver du ha i rummet? Kolla gärna in på min mapp med färgscheman och prova dig fram vilka färger som ger mest avslappning för just dig. https://se.pinterest.com/p_ohrstrom/colour-schemes/

    lidijapop thanked User
  • PRO
    Bolini
    7 years ago

    Härligt med hus vid Adriatiska havet ta tillvara på ljuset men skärma av med rullgardiner här exempel på Bolinis motiv Ros se fler exempel på www.bolini.se.

    Bolini Rullgardiner motiv Ros · More Info

Singapore
Tailor my experience with cookies

Houzz uses cookies and similar technologies to personalise my experience, serve me relevant content, and improve Houzz products and services. By clicking ‘Accept’ I agree to this, as further described in the Houzz Cookie Policy. I can reject non-essential cookies by clicking ‘Manage Preferences’.