carina_holst

Vores lange stue!

Carina Holst
7 years ago
Vi flyttede ind for 1 år siden. Pga en vandskade, måtte vi glemme alt om indretning af sten og i stedet lave nyt køkken! Hvad ville du/I gøre med stuen, særligt i den ende, hvor pejsen er?

Comments (12)

  • Trine Nyborg
    7 years ago

    Jeg tror jeg ville flytte sofagruppen ned omkring pejsen, da den indbyder til hygge. Hvis I også har spisebord derinde ville jeg holde det I enden hvor du nu har sofa :)

  • Carina Holst
    Original Author
    7 years ago
    Tak for din kommentar☺️Jeg fik ikke skrevet, at vi ønsker et hygge-område og spisebordet har vi i køkken-alrum
  • ptrisja
    7 years ago

    Hvad ønsker du der skal være i din stue? Det er netop svært med sådan et aflangt rum som stue. Det bedste er hvis man kan inddele det i nogle flere små zoner - f.eks. en hyggekrog, TV-stue, spisested, kontor, minibibliotek mm. Så det kommer lidt an på hvad du/i har af ønsker. F.eks. kunne man lave en lækker hygge/læsekrog ovre i venstre hjørnet på nederste billede. Med en stor reol med læsestof og/eller flotte ting og sager, og så en rigtig god læsestol foran.

    Det kunne også være rigtig lækkert med en daybed/bænk af en art foran de store vinduer, hvorfra man kan nyde haven:
    Og så er jeg jo personligt glad for planter, som også kan være med til at fylde pladsen lidt ud.

    Derudover kunne det godt ligne at der er plads til at din nuværende tv-stue kan 'brede sig' lidt mere, men det kan godt være lidt svært at vurdere ud fra billederne. Har du evt. en plantegning af en art du kunne oploade?

  • ptrisja
    7 years ago
    last modified: 7 years ago

    Hov. Nu kan jeg jo se at du skrev at du ønskede et hyggeområde. Er det et område hvor man samles som familie og f.eks. spiller spil, et hvor man kan nyde en kop kakao/kaffe/vin og skue ud over haven, eller et sted hvor man kan læse en bog med et tæppe... eller noget helt fjerde?

    Jeg ved godt hvor jeg ville være hvis jeg havde en pejs på en kold vinteraften :)


  • Carina Holst
    Original Author
    7 years ago
    Tak for de gode forslag☺️
  • ptrisja
    7 years ago

    Hej Carina

    Det var nu mere spørgsmål end egentlige forslag, men det var da godt du kunne bruge det til noget :). Hvis du har brug for flere eller mere konkrete forslag må du lige sige til.

    Mit bedste forslag pt. ville i hvert fald være noget a la dette:

    - eller dette hvor bænken er 'inde' i reolen og danner et halvprivat læsehjørne, hvor man kan sidde behageligt op ad væggen:

    Og så med et stort lækkert tæppe der binder området sammen, samt en god læselampe + hyggebelysning. Lyskæder er f.eks. virkeligt billige og sætter hyggen i top.

    Det kunne også se sødt ud med åben opbevaring i bænken med f.eks. brænde og nogle pæne hyggetæpper man kan vikle om sig.

  • Julie1988 H.
    7 years ago

    Jeg tror jeg ville smide en stor sofa ned foran pejsen - en som er min. trepersoners og med masser af puder og så ville keg ligesom Patrisja siger lave en bogreol nede på bagvæggen. Det er med til at skabe hyggekrogs-følelsen samtidigt med at den opdeler rummet lidt! og så giver det super meget personlighed vis du spørger mig :)

  • Mick Bergenhammer
    7 years ago

    Jeg vil dele stuen op med en rumdeler. For at lave en "hygge ende" og små nicher. Rum i rum.

    Prøv roomdivider.dk

    De har nogle lette rumdelere i farvet akryl som hænger ned fra loftet.

  • Carina Holst
    Original Author
    7 years ago
    1000 tak , Rune
  • Sanna Hoffritz
    7 years ago

    Lange rum kan opdeles i zoner på flere måder, men til sidst kommer det an på hvilke funktioner i vil have i stuen.

    Jeg har selv en lang stue som er lidt udfordrende, med skydedør og vinduer ud mod haven samt en ovn til samme side og den anden langside er en lang mur uden vinduer.

    Jeg "trækker" visuelt stuen sammen ved hjælp af endevæggene. På den ene hænger vores tv med et hvidt bord under også vægmonteret. På den anden endevæg dominerer et stort billede. Mellem disse to yderpunkter, blødes stuen op af møbler og planter samt farveelementer.

    Vi har hjørnesofa ved tvet, da det er den mørkeste del af stuen. Ovnen står i den samme ende af stuen, så derfor er det tv og hygge hjørnet.

    den mere åbne del af vores stue har hvide reoler på langvæggen og et læsehjørne. Alt kan hurtigt møbleres rundt efter behov. For os giver det et hyggeligt opholdsrum med de funktioner vi har brug for.




  • PRO
    Monomal
    7 years ago

    Hvis man synes et rum er for langt kan det hjælpe enten at sætte en står bogreol(væg-væg og gulv til loft) op på bagvæggen eller at male den i en mørk farve.

Singapore
Tailor my experience with cookies

Houzz uses cookies and similar technologies to personalise my experience, serve me relevant content, and improve Houzz products and services. By clicking ‘Accept’ I agree to this, as further described in the Houzz Cookie Policy. I can reject non-essential cookies by clicking ‘Manage Preferences’.