jessica_svenssonvinas

Hur jag ska inreda mot detta golv?!

Jessica Svensson Viñas
7 years ago
last modified: 7 years ago

Hej!

Jag och min sambo har precis köpt en lägenhet med nylagt enstavigt ekparkettgolv. Se bilder på objektet.. Jag vet inte om jag gillar golvet eller inte (alltså eken) det känns så väldigt mörkt och svår stylat. Så en utav mina två frågor är

1. Om man slipar golvet hur blir det då? (Gärna bild)

2. Om vi inte slipar golvet, vilka färger och material behöver jag jobba med för att inte få den här mörka känslan? ( är inget fan utav läder, eller svarta soffor/fåtöljer)

tacksam för alla tips och skicka gärna bild eller länk på det ni tänker :)

Comments (4)

  • PRO
    EJ Interior
    7 years ago

    Golvet är ju jättefint!

    Om du vill ha en ljus känsla så jobba med vitt och antingen ljusgrå färgskala eller mer åt det beiga hållet. Det är även fint att jobba med dova pasteller. Golvet ger en rustik känsla så tyger som linne är fint till och material som svart stål och glas. Vill ni använda er av trä skulle jag satsa på trä i färger som tar upp det ljusa i golvet, det är svårt att se på bilderna men ask eller björk kanske, alternativt ljusbehandlad ek. Jobba även med mattor för att mjuka och ljusa upp.

    /Emelie Johanson, Stylist


    Nordhemsgatan 68, Linnéstaden · More Info

  • PRO
    Josefina
    7 years ago

    Hej Jessica,

    Vilken fin lägenhet! Spännande att få inreda den. Jag skulle nog tipsa om vitt, precis som Emelie ovan. Men även mörkare trä skulle vara snygg!

    Vardagsrum · More Info


    Interior · More Info


    Garverigränd 7 · More Info

    Garverigränd · More Info

    Kungshöjd, Surbrunnsgatan 8 A · More Info

  • Ossiana Smith
    7 years ago

    Jag tror lite dova färger kan vara fint, mörkare blått, grått, grönt. Dela gärna bilder hur det blir! Så fin lägenhet :)

  • PRO
Singapore
Tailor my experience with cookies

Houzz uses cookies and similar technologies to personalise my experience, serve me relevant content, and improve Houzz products and services. By clicking ‘Accept’ I agree to this, as further described in the Houzz Cookie Policy. I can reject non-essential cookies by clicking ‘Manage Preferences’.