martinastrand

Hur sätter man upp en glasskiva som stänkskydd?

Martina Strand
7 years ago

Om jag är sugen på att skippa kaklet och köra en glasskiva som stänkskydd i köket, hur går jag tillväga? Alltså rent praktiskt... Är det enkelt att fixa själv eller behövs en expert? Jag tänker mig en snygg tapet som bakgrund, vanlig eller fototapet. Skriv gärna andra idéer på vad som är snyggt att sätta bakom en glasskiva.

New York · More Info

Comments (5)

  • PRO
    Josefina
    7 years ago

    Hej! Hittade en bra guide på hur man gör det själv. Sedan kan du alltid hitta experter här på Houzz, och läsa deras omdömen för att vara säker på att dom är rätt för dig.Glashem har t.ex. fått pris is hur bra dom är med sina kunder - kontakta dom och se vad det skulle kosta att få hjälp :)

    Martina Strand thanked Josefina
  • Helena Kullberg
    7 years ago
    last modified: 7 years ago

    Jag satte en stänkskiva i badrummet över handfatet. Beställdes på "Carglass". Distanser att sätta upp med och hål i glasskivan gjordes av de samma. Det blev toppen! Tänk bara på att skivan behöver vara härdad.

  • PRO
    Kajsa Inreder
    7 years ago

    Satte in glasskiva i ett kök med en tapet bakom. Måttbeställd av en glasmästare. Det blev kanon. Skivan trycktes dit i silicon i nederkant och med en list i överkant. Ångrar man sig med tapeten är det bara att byta. Det man får vara försiktig med är mängden silicon så den inte bubblar upp på insidan och trycks mellan glaset och tapeten. (se bilden)

    Lätta att rengöra vid behov. Kan jag rekommendera!

    Har sett endel roliga varianter där man satt tidningsutklipp bakom eller fotografier.

    Lycka till!

  • PRO
    Humlemo AB
    7 years ago

    Du gör det enkelt själv, ta kontakt med närmaste glasmästare. Berätta vad du skall använda glaset till och ge dem mått (även mått på vart du vill ha hål för skruvar.). Det brukar vara två till tre veckors leveranstid.

  • Anne-Charlotte Nilsson
    7 years ago

    Glasskiva kök

Singapore
Tailor my experience with cookies

Houzz uses cookies and similar technologies to personalise my experience, serve me relevant content, and improve Houzz products and services. By clicking ‘Accept’ I agree to this, as further described in the Houzz Cookie Policy. I can reject non-essential cookies by clicking ‘Manage Preferences’.